Dag 4 Sölden - Cortina

16 februari 2012 - Cortina d'Ampezzo, Italië

Daar zijn we weer! Vandaag een superdag gehad! Ons last minute hotel was tot nog toe de beste die we hadden. Grote kamer, goede bedden, lekker gegeten en warme douche !

Vandaag hadden we op papier een kortere etappe voor de boeg. Van Sölden naar Cortina in Italie. Van de Alpen naar de Dolemieten. Vanmorgen om half 9 waren we present om onze route en opdrachten op te halen. Daar stonden de 4 auto’s waar we dag 2 mee hadden opgereden ook. We hadden en hebben nog geen nummers van die jongens. Dus we hadden eerst nog ons verhaal van de Woensdag te vertellen. Inmiddels was er nog een auto aangesloten. Een Bmw 5 serie, van jongens uit de buurt van Utrecht.

Dus we gingen op pad met 6 auto’s. de weg was gelukkig redelijk begaanbaar gemaakt. dus we konden zonder kettingen rijden. De opdrachten van vandaag waren we boeiend. We moesten een foto maken van je carbagerunner naast een pistebully. We moesten het merk van je auto plassen in de sneeuw, we moesten een teamlid skiend achter de carbagerunner aan hebben. We moesten een iglo bouwen zo groot dat de auto erin kon staan en zijkanten en dak moesten vrij zijn. En een sneeuwpop bovenop het dak van de auto maken zo groot als het kleinste teamlid. Overal fotoos van als bewijs natuurlijk.

Laatste opdracht hebben we wel aan meegeholpen maar niet gedaan. Wij wilden geen zooi op de ascona. En Bovendien wilden wij niemand op het dak van de auto hebben. Dus die 2 punten hadden we vast niet. Alle andere wel gedaan.

Nadat we goed en wel ca 40km onderweg waren moesten de kettingen weer tevoorschijn worden gehaald. (stond ook een bord van de organisatie). De route die volgde was waanzinnig gaaf!! Terwijl wij kettingen aan het leggen waren stopte het met sneeuwen (was dus ca 36uur eerder begonnen en niet meer gestopt) en de zon was gaan schijnen.

Die jongens van de BMW hadden skies bij zich. Dus de eerste opdracht was een makkie. Die jongen met een sleepkabel achter iedere auto. Met een muts en jas van dat specifieke team aan. En een zonnebril op zodat hij niet herkenbaar was. En gelukt! Die punten hadden we. Die jongen Patrick zijn jas aan en muts op, en Patrick achter het stuur. En ik de foto maken.

Later kwamen bij een vol gesneeuwde parkeerplaats. Hier was een shovel bezig om de weg weer beter begaanbaar te maken. Ons momentje voor een iglo!! We hebben 10eu per team neergelegd neergelegd en die man 60 euro gegeven. En hij wilde graag helpen!! Hahaha.. Toppie! Gaat 10x zo snel. Alleen het dak wat niet te doen, dus we hadden plakken uit een blokhut in de buurt en daar weer sneeuw opgelegd. Koste allemaal nog flink wat tijd, maar het is gelukt… helaas helaas.. De organisatie kon op de fotoos zien dat het dak niet helemaal dicht was, dus we kregen geen punten… maar we hebben wel erg gelachen! Nadat we allemaal erin gestaan hadden en fotoos hadden gemaakt, moet hij weer kapot zodat andere teams er niet in konden. De jongens van de Jeep Cherokee wilde zich wel opofferen en gingen een aantal volgas tegen die berg aan totdat die instortte. Uiteindelijk schoot de Jeep door, stond als het ware weer in de iglo.. Muurvast.. Ondanks zijn 4x4. Er kwamen telkens andere teams aan ons voorbij. Zo ook 3 wat oudere mannen in een eerste model Audi a6, met quattro.. Buiten het feit dat die auto al eigenlijk niet zou mogen meedoen vanwege overschrijding van het budget, kwam hij ons nu goed uit. Dikker kabel ertussen, en de Jeep werd er weer uitgetrokken.

Tijdens het bouwen van de iglo door de shovel hebben we met ice tea opel gemaakt. lijkt prima en leverde ons 2 punten op!

Verder op de route bij een ski-piste op ca 1550 meter hoogte stond een piste-bully vlakbij de garage en daar hadden we weer 2 punten te pakken!

Totaal dus 6 punten vandaag. We hebben een werkelijk superroute gereden. Hoewel er in Italie bijna geen sneeuw ligt. Fotoos volgen, even kijken of ik beetje keuze kan maken. We hebben met zijn allen boodschappen bij een supermarkt gedaan, en onder het genot van wat muziek met zijn allen, bij de auto’s staan bakken en braden. En broodjes met frankfurter worsten etc gegeten. Was natuurlijk heeeeel gezellig. En de lokale bevolking vond het prachtig!! Meerdere kwamen vragen we zo rondreden. En dan vonden ze het allemaal nog mooier!

Tis natuurlijk ook een heel gezicht als we met 6 auto’s achter elkaar door die dorpjes rijden met de meest uiteenlopende gekke toeters en bellen.

Uiteindelijk zijn we rond 18:30 uur aangekomen in Cortina. Hier ligt wel sneeuw op de pistes, maar de wegen zijn zo goed als schoon. We konden het finishpunt niet vinden in eerste instantie, omdat tomtom ons over een weg stuurde die eigenlijk direct aan de piste lag. Later via een weg die geen bestaande weg was (een zandpad met ca 12% stijgingspercentage) toch aangekomen.

Daar met de hele club een hapje gegeten en veel gelachen!

Toen hopen dat ons hotel nu wel in de buurt was. En ja hoor. 3,5 km! Wel allemaal bergop. Een waanzinnige weg! (niet zo waanzinnig als het net gesneeuwd heeft) hotel is wel aardig.

Morgen de laatste dag! Op naar Kirchberg!

weltrusten

1. Simon:
    16 februari 2012
    Goed te lezen dat jullie vandaag een superdag hebben gehad en geen rare heftige dingen mee hebben hoeven te maken. Uiteraard willen we de foto's zien, want ook wij willen bewijzen, lachuuuuuuh.
    Inderdaad morgen jullie laatste dag, geniet er nog van en maak er wat moois van grtz en dikke kus M&S.
  2. doma:
    18 februari 2012
    hoi kids
    oke dat het vandaag goed ging foto van de auto gezien en niet meer zeuren over mijn auto dat die nooit de wasstraat ziet ha ha x