Dag 1 Hardenberg - Freiburg

13 februari 2012 - Freiburg, Duitsland

Goedenavond allemaal,

Dag 1 zit erop. Zonder brokken aangekomen in Freiburg.

Vanmorgen ging om 10 over 6 de wekker. Nadat Patrick heerlijk had geslapen en ik wat minder.. iets met regenwouden omzagen in de nacht... Gelukkig slaapt hij zelf met oordopjes :s. maargoed, vroeg de wekker. we konden helaas pas om 7u ontbijten. We konden va 7u in de Evenementenhal om de laatste keuring te ondergaan. Wij waren er dus half 8. (uiterlijke tijd was 8u)

nadat we de auto goed en wel hadden stilgezet stonden er al 2 gasten zenuwachtig om ons heen te springen of we alles klaar hadden staan. Natuurlijk was dit het geval, en het duurde ook niet lang voordat we een "goedkeurings-sticker" hadden.

Even rondgelopen door de hal en de meest gekke creaties gezien. genoeg fotoos :) :) rond kwart voor 9 een korte instructie en we gingen op pad, met een kabel van jewelste natuurlijk. Maar er stonden genoeg mensen ons uit te zwaaien. :) Meerdere tv stations waren aanwezig, waaronder ned 1.

Er was geen routeplicht, we mochten zelf uitzoeken hoe we in Freiburg kwamen. ca 675 km vanaf Hardenberg. We reden met een aantal andere runners mee op, toen we ineens op een ijsplateau kwamen. voorop remde er 1, en dat even een spannende situatie. Alles goedgegaan voor iedereen gelukkig. Nog even langs de pomp om bandjes op te pompen.

DE OPDRACHT.

we moesten onderweg eental fotoos maken, van plaatsen die cryptisch werden omschrteven. kom ik zo op. Ook moesten we een foto maken van een houten Notre Dame. Na lang zoeken op internet niet kunnen vinden. deze dus maar geskipt. Dan.. ons ook niet gelukt, een foto van de anus van een duitse Herder!! :S:S:S:S:S pff... hahahahahaha. superhumor, maar hoe ga je dat uitleggen als je dat de eigenaar moet vragen?? haha. erg om gelachen, maar ook overgeslagen.

Dan, de cryptische omschrijvingen. Wat is de geboortestad van een beroemheid die een korte relatie heeft gehad met een formule 1 baas? (van deze baas had ze een kind kregen we als hint). Wederom veel googlen.. we dachten aan Bernie Ecclestone, maar uiteindelijk bleek dit Flavio Briatore te zijn. Deze had dus was met Heidi Klum, en die komt uit Bergisch Gladbach. Dus om te bewijzen rij dan naar Bergisch Gladbach en moet je een foto maken dat je er geweest bent. (dus raadsel oplossen en daarna bewijzen!!) Deze hadden we goed! 2 punten!!:)

Dan 2e, wat antwoord Simon als je hem vraagt "wie zingt warme winter?".. tjsaa.. kan alle kanten op. jaa, weer googlen, kom je uit op Nick en Simon, die hebben een liedje warme winter.. (blijkbaar).. uiteindelijk kom je dan tot de conclusie; Antwoord: "Nick en ik" vertaal naar Duits, Nick en ich.. voila!! in duitsland op de route naar Freiburg het dorpje Nickenich.. kom er maar op!?!?.. deze hadden we ook goed. 2 punten!!

hier stopt het ook voor ons, 4 punten van de in totaal 10 punten die je kon verdienen, want met de laaste omschrijving konden we echt niets.. "dan krijg je pech onderweg"  ... we hebben een duitse kaart gekocht.. niets kunnen vinden. blijkt er een dorpje te zijn dat pech heet..

Uiteindelijk komen we rond 17:30 uur aan bij de Finish. de ascona heeft zich voortreffelijk gehouden. Hij rijdt gem 1 op 12. dus dat is ook wel prima. kwamen er vandaag ook achter toen we hem begonnen te knijpen met tanken, dat de tank geen 45liter maar 61 liter is.. dus we kunnen wel even vooruit. maar met een kapotte benzinemeter spelen we op safe :)

Lekker hapje gegeten bij hotel bij de finish, en daarna ons eigen hotel opgezocht. 13 km vanaf die lokatie. redelijk hotel. tis schoon, maar wel oud. wel een verschrikkelijk lekke ding bij de receptie :)

Even later nog terug gereden naar de finishlokatiewaar de discotheek-bar al vroeg open was. Maar aangezien de DJ 50+ was..en de meeste quickstep dansende echtparen ook, zaten alle runners aan de bar. na 2 drankjes, en beetje bijpraten met andere teams terug naar ons hotel.

NU verhaaltje lekker af. lekker slapie doen. zal nog een paar fotoos erop gooien. voor een indruk.

tot morgen! en weltrusten.

1. Danny:
    13 februari 2012
    Goed gedaan mannen!!
    Maar waarom geen foto van de anus van die duitse herder??:P
    Noi, slaap lekker! Marccoe in de foetushouding en Patje...niet zagen vannacht! Ik kreeg het commentaar ook van hem! En nu doet ie het zelf!! Whahahaa!!:P

Succes morgen!!
  2. Simon:
    14 februari 2012
    Hey mannen, goed te lezen dat het goed gaat, we zijn trots op jullieennuh 4 van de 10 punten is heus niet verkeerd hoor. Uiteindelijk gaat het toch om het meedoenwij wensen jullie vandaag een topdag toe! Grtz M&S.
  3. doma:
    14 februari 2012
    goed gedaan kids, snap het van die herder ook niet zo fris bah bah.en dat snorkelen raak je aan gewend
    tot horens x
  4. doma:
    14 februari 2012
    hoi engnek we zaten hier al helemaal in de stres
    van hoe nu verder x