Dag 5 Cortina - Kirchberg

17 februari 2012 - Kirchberg Tirol, Oostenrijk

Dag 5, de laatste dag. De laatste etappe van de wintereditie. Jammer hoor, maar alle goede dingen komt een eind.

Vanmorgen konden we rustig aan doen. De wekker op dezelfde tijd, maar we hoefden maar 7 min naar de startplaats (3,5 km heuvel af)

De opdracht voor vandaag was simpel. We gaan met zijn allen vanavond vieren dat jullie de carbagerun hebben uitgereden, daarvoor heb je een feestoutfit nodig. IEDER teamlid moest een gele schoon aan zijn linker en een roze schoen aan zijn rechtervoet, een tiroler hoedje, en een lederhose.

Echter omdat dat bij elkaar een vermogen kost, hebben we dat niet gedaan. Iedereen was het unaniem over eens. Een voorbeeld, goedkoopste hoedje wat we zagen (want we hebben wel gekeken) was 24 euro per stuk. Wij vonden dat zonde van de centen.

Dus met dezelfde club van 6 auto’s op het gemakje de route gereden. Het was allemaal weer erg mooi!

Hoewel de wegen sneeuwvrij waren, lag er genoeg sneeuw langs de weg en in de bergen.

Op een gegeven moment zijn we even gaan “spelen” op een parkeerplaats. Heel leuk, net kleine kinderen allemaal (incl mijzelf) na ons vloog Alfa Romeo 164 die parkeerplaats op, maar die was aangehouden door de politie, hadden wij dus mazzel.

Toen we goed en wel weer in Oostenrijk waren kwam 1 team erachter dat ze hun paspoorten bij de receptie hadden laten liggen. Die zijn dus omgedraaid.

Wij reden rustig verder, bakje koffie doen bij een benzinepomp. Daar stopte de Jeep Cherokee ermee… bleek dat er teveel zout tussen de accupool en de klem zat. Even schoonmaken en we konden weer!

Op een gegeven moment van de weg af, “even” een bergpasje op voor wat foto’s…..

Jeetje, zo’n steile klim hadden we nog niet gezien! Gelukkig was de weg sneeuwvrij, anders waren we nooit bovengekomen. Er stond geen bordje bij, maar als we vergelijken met plaatsen waar wel borden stonden, denken we ca 20-22% omhoog! Hele stukken in zijn 1, met ca 15-20 km/h.

Bovenop was het uitzicht wel geniaal. (zie fotoos)

Tijdens de rit naar beneden ging het fout bij de Mercedes (Jamaica bobslee) omdat het een automaat was kon hij niet op de motor afremmen, en hij ging niet meer in zijn bergversnellingen. Dus die hadden zijn remmen verbrand toen diezelfde pas weer naar beneden hadden gereden.

We besloten te stoppen om een hapje te eten.. Hongaren, Roemenen en Polen zijn er niets bij, als zo’n benden Carbagerunners voor je deur even komt schaften!! Hahaha. We hebben gelachen maar de eigenaar van bedrijf waar we voorstonden kon het niet waarderen en belde politie. Die kwam en we kregen een waarschuwing als we gelijk weggingen, want we mochten daar absoluut niet staan!

Vanwege het remmen-probleem van de bobslee, besloten de route te laten voor wat die was, en iets meer de grotere wegen naar Kirchberg te pakken, kleine 100 km nog. Evengoed gaat dat natuurlijk omhoog en omlaag, maar nu bijv met “slechts” 7 of 9 %

We waren op tijd in Kirchberg. Rond 16:00 uur, maar konden bij het eindpunt slecht parkeren, dus we besloten eerst naar ons hotel te rijden en dan later een taxi te pakken. Zo gezegd, zo gedaan. Via hotel een taxi geregeld (was ca 8km) en op naar het eindfeest!

Gezellig aan de baco’s en natuurlijk was de rest van de club er ook, dus het was erg gezellig. Met zijn allen even wezen eten in de buurt, en toen terug, want om 20:00u was de prijsuitreiking.

Natuurlijk hadden wij, mede door onze problemen op Woensdag niet gewonnen. Maar we voelen ons al winnaars dat we hem hebben uitgereden.

De Bobslee waarbij we hebben meegereden had wel prijs! Hij kreeg een prijs voor meest originele creatie! En won hiermee 500 euro.

Uiteindelijk hebben rond 22:00u een taxi terug gepakt, want het begon al aardig leeg te lopen. Zo lekker pitten en morgen ietsje langer slapen dan afgelopen dagen en dan aan de terugreis beginnen.

Ca 980 km voor de boeg.

Benieuwd wat we daar nog gaan meemaken. We zijn tenslotte nog midden in de sneeuw!

Welterusten!

1. Danny:
    18 februari 2012
    Gefeliciteerd mannen met het behalen van de Run! Idd erg jammer van de woensdag dramadag...!
    Mooie foto's gemaakt van een leuke en barre toch!
  2. Simon:
    18 februari 2012
    Gefeliciteerd mannuh, "Well Done", jullie zijn nu met het laatste stukje bezig, naar huis met een gigantisch mooie ervaring rijker. Super mooie foto's hoor, sommige zijn net aanzichtkaarten, niet gepikt toevallig ;P Doe voorzichtig en we gaan jullie zien, grtz.
  3. doma:
    18 februari 2012
    goed gedaan kids zo te zien en te lezen toch een gave run geweest op naar de zomer editie voorzichtig opweg naar huis we zijn trots op jullie x